Bouw die spieren

Sporten is goed voor ons. Niet alleen ons lichaam wordt er vrolijk van, ook onze geest krijgt er een opkikker van. Iedereen heeft andere redenen om de sportschool in te duiken. De één doet het voor gezondheidsredenen, de ander heeft als prioriteit trainen voor een speciaal evenement. Maar je kan ook willen sporten om je lichaam in een bepaalde vorm te krijgen. In deze blog vertel ik je daar meer over. Lees je mee?

Gerichte training

Als je ene bepaalde spiergroep wilt vormen en laten groeien, moet je gericht trainen. Veel te vaak trainen mensen niet gericht en dan komt er ook geen resultaat. Je moet wel een beetje weten waar je mee bezig bent en het spreekt voor zich dat jouw benen niet sterker worden als jouw training zich focust op armen, rug en buikspieren.

Hulp in je herstel

Al dat sporten zorgt natuurlijk ook voor de nodige spierpijn achteraf. Als je veel pijn hebt en de pijn lang aanhoudt, heb je jezelf waarschijnlijk te ver gepusht. Als je niks voelt, is de kans groot dat je niet genoeg gepusht hebt. Je moet daar een balans in vinden. Maar bij de CBD shop kan je wel terecht voor CBD zalf. De zalf kan verzachtend werken op je zere spieren. Smeer het op de juiste plek en het trekt dan via de huid in. Liever slikken in plaats van smeren? Dan kan je ook CBD olie bestellen.

De juiste voeding

Om je spieren verder te ondersteunen, moet je ze ook goed voeden. Niet alleen moet alles de juiste voedingswaarden hebben, je moet ook bedenken dat je meer moet eten omdat je meer verbrandt. En daarnaast zijn er bepaalde voeding en bouwstoffen waar je spieren extra profijt van hebben. Denk bijvoorbeeld aan proteïne.

In de rust

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig maar je moet ook genoeg rust nemen tijdens de trainingen. Zo krijgen je spieren tijd om te herstellen en in die tijd bouwen ze zichzelf ook op. Als je alleen maar blijft trainen, krijgen je spieren die kans niet en breek je ze juist af. Zo loop je blessures op.

Goed gehydrateerd

Blijf ook voldoende drinken. Dat is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook dat is bevorderlijk voor je gemoedstoestand. We krijgen namelijk meer energie als we voldoende drinken. Blijf jezelf daarom voldoende hydrateren, zeker als je sport omdat je dan ook meer zweet en dus verbrand. Als je gedehydrateerd bent, voel je je vaak ook zwak en dan komt trainen er helemaal niet meer van.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes