Hoe richt je een werkplek het beste in? Daarvoor moet je nagaan wat het fijnste is voor het personeel en daarnaast is het belangrijk elke mogelijkheid aan te pakken met betrekking tot ruimtebesparing. Over deze twee aspecten zal het in deze blog gaan. Zo weet je na het lezen ervan precies hoe je jouw eigen bedrijf het beste in kan richten en waar je voor moet zogen.
Bureaukeuze
Het bureau, dat is waar we het als eerst over gaan hebben. Je hebt bureaus nodig voor al je werknemers, maar voor welk bureau kun je het beste kiezen? Ga het liefst voor een zit sta bureau. Dit is een bureau (je raadt het al) waar je aan kunt gaan zitten, maar het is ook mogelijk om te staan achter dit bureau. Zo geef je werknemers de mogelijkheid te werken hoe zij dit zelf het prettigst vinden (zittend of staand dus). Maar dat is niet alles. Werknemers kunnen nu afwisselen tussen staan en zitten en dat draagt dan weer bij aan een betere doorbloeding. Een betere doorbloeding heeft vervolgens weer als voordelen dat je je beter kunt concentreren, langer door kunt werken en de productiviteit gaat daarnaast ook omhoog. Een zit sta bureau is dus fijn voor de werknemers en voor jou als werkgever.
Kies de juiste bureaustoel
Je medewerkers zullen niet zo blij zijn als ze het op kantoor moeten doen met een harde houten stoel. Op termijn kan dit zelfs rugklachten veroorzaken. Gun je medewerkers een comfortabele en zachte stoel die ze ook nog eens kunnen verstellen naar hun persoonlijke voorkeur. De medewerkers zullen blij zijn en ook wordt voorkomen dat personeelsleden in de ziektewet terechtkomen door ernstige rugklachten. Wederom dus een voordeel voor je werknemers en voor jou zodat je zeker weet dat je een goede keuze zult gaan maken.
Denk na over ruimtebesparing
Het is heel eenvoudig om meubels te vinden die bijdragen aan het zorgen voor ruimtebesparing. Zo zijn stapelbare kantinestoelen erg handig. De stoelen die je niet nodig hebt op dat moment, laat je simpelweg opgestapeld staan en zo bespaar je een hoop ruimte in de kantine. Verder kun je kleine kasten gebruiken als scheidingswanden. Je hebt nu dus een scheidingswand en opbergruimte in een. Zo bespaar je weer op de ruimte doordat je geen extra kasten neer hoeft te zetten.
De twee dingen die je dus mee moet nemen uit deze tekst: zorg voor meubels waar je medewerkers baat bij hebben en denk vooral na over ruimtebesparing.