Nu de sportscholen weer open zijn….

De sportscholen zijn weer open en mensen zijn ook weer vol aan de bak gegaan. Gelijk toen de deuren open waar stonden er mensen klaar om te gaan knallen. En soms denk je toch wel eens bij jezelf waarom we dit voor de lol doen. Maar toch zijn we allemaal weer blij als we geweest zijn en zijn we ook weer blij dat we mogen. Alle leeftijden weer knallen. Van kickboksen kinderen Den Haag tot sportschool Loosduinen, we zijn allemaal weer vol goede moed begonnen.

 

Wat train jij het liefste?

Iedereen is anders, en iedereen vindt daarom ook een andere sport leuker of fijner om te doen. Je moet altijd goed kijken waar jij voldoening uit haalt en wat je ook vol houdt. Want je kan jezelf wel gaan kwellen en dwingen met sporten, maar dan haal je er absoluut geen voldoening uit. En dat is uiteraard ook erg zonde. Want je wilt natuurlijk wel dat je vooruitgang gaat zien en je dan ook in je kunnen kan groeien. Want dat maakt het sporten dan natuurlijk ook wel leuker. 

 

De een vindt het heerlijk om hele dagen, of trainingen, te werken aan cardio en te rennen en te springen. De loopband, de crosstrainer of de fiets zijn dan ook de favoriete apparaten om te gebruiken wanneer deze persoon gaat sporten. Een interval training doet deze persoon graag en gaat dan ook tot het uiterste met zijn of haar conditie. Terwijl andere hier niet aan moeten denken.

Want je hebt ook de krachtpatsers die altijd in het kracht hok staan en te stunten met gewichten. Of je nu je rug gaat trainen, je armen, je borst, je schouders of je benen. Jij gooit er dan flink wat gewichten tegen aan en duwt je spieren telkens tot het uiterste om het beste eruit te halen. En dat is natuurlijk ook wel fijn. Jij voelt na elke training een lichte spierpijn die je laat merken dat je gewerkt hebt en je spieren op de proef hebt gesteld. En die eiwitten, daar leef jij op. Jouw spieren voedt jij goed met eiwitten en zorgt er dan ook voor dat ze daarna voldoende rust hebben om de keer daarna weer vol te gaan knallen om een persoonlijk record te krijgen. Of dit nu met squaten is, een check Press of een bicep curl. Jij gooit er elke keer een kilo of meer bij om jouw lichaam tot het uiterste te drijven. 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes