Als je op de hoogte blijft van het marketing nieuws dan kan je niet meer om online marketing heen. De online advertentiemarkt groeit en het krijgt veel aandacht. Het grootste voordeel is dat resultaten meetbaar zijn. Handig als je moet onderbouwen waar je marketing budget heen gaat. Maar in een snel groeiende markt stijgen de Costs Per Click door de enorme hoeveelheid concurrentie. Het is als marketing manager, ondernemer of zelfstandige makkelijk om voor online advertising te vallen. Maar fysieke buitenreclame blijft een constante factor met bewezen effect. En ook buitenreclame wordt steeds meetbaarder in het huidige tijdperk. Buitenreclame is here to stay! Het geeft fysieke vorm aan je merk en is essentieel in de customer journey.

 

Gevelreclame

Het perfecte voorbeeld van fysieke merkbeleving is gevelreclame. Het kantoor van jouw bedrijf is het bewijs dat jullie bestaan. Zorg dat dit bewijs duidelijk te zien is. Goede gevelreclame straalt uit waar een organisatie voor staat, is opvallend en past binnen de huisstijl. Gevelreclame is het visitekaartje van je merk. Als jouw pand langs een drukke weg staat is goede gevelreclame extra belangrijk maar ook voor het ontvangen van zakelijke relaties geeft een mooi gebouw een betrouwbare indruk. Ieder pand heeft mogelijkheden voor reclame. Het dak, de muren of zelfs de ramen zijn mogelijks plekken voor jouw boodschap.

 

Reclamebord Buiten

Als je eigen kantoor al een mooie eyecatcher is dan is buitenreclame de volgende stap in jouw offline communicatie. Waar je online vecht voor het bovenste plekje in Google kan je met een reclamebord buiten gezien worden door zo’n 15.000 voorbijgangers. Reclameborden langs de weg hebben zichzelf door de jaren heen al meerdere keren bewezen in efficiëntie. Bestuurders kijken niet op hun telefoon en moeten hun aandacht houden op de omgeving. Hierdoor wordt buitenreclame goed bekeken en adblockers zijn er niet. Er bestaan vaste locaties voor buitenreclame maar maatwerk is ook mogelijk naar iedere situatie. Een aantal voorbeelden waar buitenreclame relevant is: langs de weg, parkeergarages, bouwterreinen, winkelcentra en in steden. Door je buitenreclame te combineren met online analytics is het mogelijk om je resultaten te meten. Bijvoorbeeld door te kijk of je meer klanten of bezoekers hebt ontvangen uit de omgeving waar de reclame staat. Google Analytics heeft hiervoor een handige kaart van Nederland met locaties van website bezoekers. Ook in je omzetcijfers kan je terugzien of de buitenreclame effect heeft gehad voor een bepaalde locatie of filiaal. Daarnaast is buitenreclame ideaal om die top of mind positie bij mogelijke klanten te verkrijgen.